Wednesday, July 28, 2010

YOG


YOG atau Sukan Olimpik Belia adalah sukan yang diusahakan oleh Jawatankuasa Olimpik Antarabangsa (IOC) untuk belia bagi meningkatkan inspirasi mereka agar turut terlibat dalam sukan, budaya dan pendidikan dalam usaha memupuk nilai-nilai murni Olimpik seperti kecemerlangan, persahabatan dan menghormati antara satu sama lain.

Jika saya mempunyai peluang untuk menyertai dalam pertandingan ini, saya mahu terlibat dalam sukan hoki. Saya
ingin mengambil bahagian dalam sukan hoki kerana sukan ini melibatkan semangat berkerjasama sepasukan dan tolong-menolong. Ibarat peribahasa Melayu, bagai aur dengan tebing.

Saya berharap bahawa atlit-atlit Singapura akan dapat membuat kita bangga dengan melakukan yang terbaik dan saya juga berasa bangga terhadap Singapura kerana menjadi tuan rumah bagi Sukan Olimpik Belia untuk tahun ini.

No comments:

Post a Comment