Tuesday, July 27, 2010

Tentang Saya


Saya dilahirkan pada 7 April 1999 dalam sebuah keluarga yang terdiri daripada 5 ahli keluarga. Semasa saya bayi, saya comel dan kecil. Pada tahun 2002, keluarga saya menyambut ketibaan ahli baru dalam Gambar sekeluarga Hari Raya pada tahun 2008 keluarga saya yang sekarang berada di
Darjah 2. Namanya Siti Sarah.

Keluarga saya mengatasi banyak rintangan. Kami dahulu miskin dan orang tua saya berjuang bekerja untuk memberi kami makanan dan pakaian. Ayah saya bekerja lembur demi keluarga kami setiap hari.

Pertengkaran antara kakak-kakak saya yang membesar meningkat dewasa dalam mengharungi zaman remaja adalah perkara biasa buat saya. Saya juga hiba mengenangkan pemergian datuk tercinta yang telah tinggal bersama-sama kami, meninggal dunia pada tahun 2007. Selepas itu dan ayah pula melalui masalah kesihatan. Ini merupakan hal yang paling sukar yang pernah keluarga saya lalui.

Membesar merupakan sesuatu yang mudah tetapi hidup tidak akan pernah berasa mudah. Kita harus mengatasi rintangan seperti hubungan antara adik-beradik dan ayah ibu. Kita akan gagal dalam beberapa hal dalam hidup tetapi kita tidak harus menyerah kalah.

Kita dapat mengatasi semua itu dengan bantuan masyarakat sekeliling yang boleh membantu kita dengan masalah kita. Jadi, hidup tidak begitu susah jika tahu apa yang benar dan salah dan selalu mempunyai iman dan harapan dalam diri sendiri.

No comments:

Post a Comment