Thursday, July 22, 2010

CCA saya


Kokurikulum saya ialah Koir. Koir adalah sekumpulan orang bernyanyi bersama-bersama. Untuk koir saya, ada 3 bahagian utama dalam paduan suara. Mereka 'Soprano 1', 'Soprano 2', dan 'Alto'. 'Soprano 1' adalah bagi mereka yang memiliki suara bernada tinggi, 'Soprano 2' adalah bagi mereka yang mempunyai suara yang bernada antara rendah dan tinggi sementara 'Alto' adalah bagi mereka yang memiliki suara bernada rendah.

Bagi saya pula, saya termasuk di kumpulan 'Altos'. Pembimbing saya selalu mengatakan bahawa sebuah koir adalah seperti hamburger, setiap bahagian penting. 'Soprano 1' adalah seperti roti burger bahagian atas. Tanpanya tangan kita akan menjadi lekit. 'Soprano 2' pula umpama kepingan daging kisar yang telah dibubuhi rempah atau burger, tanpanya tidak akan ada rasa. Untuk 'Altos' pula, ianya merupakan roti bahagian bawah burger, kami menyokong bahagian tengah. Tanpa kami, isi akan jatuh.

Begitulah pentingnya sikap bekerjasama yang selalu mesti diterapkan diminda kami setiap kali kami berlatih dan membuat persembahan.

No comments:

Post a Comment