Friday, July 9, 2010

Seminar Motivasi

Pada 10 Mac lalu, saya telah menghadiri seminar motivasi yang bertajuk, 7 Kunci Kejayaan untuk menjadi Pelajar Cemerlang. Seminar ini telah diadakan di sekolah saya iaitu Sekolah Rendah Zhenghua dan ibu bapa telah diundang sama untuk menghadirinya. Seminar Motivasa ini khas untuk ibu-bapa dan anak-anak untuk saling memahami. Seminar ini mengajar kami bagaimana cara berdisiplin dan dipercayai. Hal ini juga mengajar ibu bapa kami bagaimana berkomunikasi dengan anak-anak mereka dan tidak mengikut emosi dan melepasakan marah kepada anak-anak mereka ketika mereka berasa stres. Seminar ini juga mengajar ibu bapa kami untuk menjadi sabar dengan kami dan teknik-teknik untuk kawal anak-anak mereka apabila kami menjadi keras kepala dan tidak mahu mendengar apa yang mereka cakap. Seminar ini juga mengajar kami bagaimana membahagikan masa untuk pelajaran kami, teman-teman, bermain dan yang paling penting, masa bersama keluarga kami. Dalam Seminar Motivasi ini, saya telah banyak belajar cara untuk membahagikan masa saya dan juga belajar cara-cara berkomunikasi dengan ibu bapa saya dengan cara yang lebih sesuai. Saya berasa amat seronok mengikuti Seminar Motivasa ini.

No comments:

Post a Comment