Tuesday, July 27, 2010

Hari Kebangsaan 2010


Pada tanggal 25 Julai, seluruh darjah lima sekolah saya pergi ke Padang untuk menonton previu Hari Kebangsaan Singapura. Tarikh Hari Kebangsaan sebenarnya ialah 9 Ogos.

Apabila saya tiba di situ, saya terkejut kerana tempat itu penuh dengan orang yang memakai baju berwarna merah. Semua orang diberikan sebuah beg yang penuh dengan benda-benda seperti, bendera Singapura, minuman dan makanan seperti biskut. Sekolah saya duduk di sektor biru. Ada 4 sektor iaitu biru, kuning, merah dan hijau.

Artis-artis Singapura yang terkenal seperti Taufik Batisah, Sarah Aqilah dan Sezairi Sezali juga ditampilkan.

Saya belajar banyak perkara dari acara itu. Ia mendorong saya untuk membaca lebih lanjut tentang sejarah Singapura. Saya benar-benar menikmakti acara itu

No comments:

Post a Comment